onsdag 4 oktober 2017

Analyserar min huvudvärk

Eftersom jag är en problemlösare så analyserar jag det mesta, varför det blev si eller så. 
Just nu analyserar jag min huvudvärk som slog till igår eftermiddag och som sitter kvar när jag vaknade idag. 
Troligtvis är det anspänning inför att jag ska börja jobba igen imorgon efter ca 2 månaders heltidssjukskrivning. 
Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Känner stress inför det. Ska jag orka? 
Samtidigt vet mitt rationella jag att jag mår bra av rutiner. Även om jag försökt upprätthålla någon slags rutin även när jag vart hemma så finns det ju inga måsten, ingen press att hålla dem. Orkar jag inte så kan jag bryta. Men det blir ju svårare nu när jobba blir en daglig rutin igen. 
Visst det är bara 2 timmar/dag, ca 3 om jag räknar in resan dit och hem. 
Självklart har jag den inställningen att det kommer att gå bra. Men så kommer den där lilla ångesten och knackar mig på axeln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar