lördag 5 april 2014

Må-bra-lördag

Uppe före tuppen imorse. Vaknade redan 6.30, kanske inte så konstigt med tanke på att jag la mig före halv elva igår kväll. 
Kl 9 var det samling inför dagens fotbollsmatch. Tyvärr blev det förlust men  de kämpade på väl mot ett lag med killar som var ett år äldre. Och jag frisk luft, solsken en pratstund med andra fotbollsföräldrar och under matchen pratade jag och min mamma oavbrutet.
I den här familjen är nämligen mormor och morfar hängivna fans när barnbarnen spelar fotboll. De missar sällan en match. Men så bor ju deras två andra barnbarn i Eskilstuna vilket gör att våra barn får extra mycket mormorochmorfartid.

Efter matchen gick jag hem och satte mig på altanen. Fortsatte pratandet men då med min vän Camilla som kom och tittade in vårt nya hus. Vi har ju alltid mycket att prata om eftersom vi jobbar på samma myndighet men i olika städer. Och så pratar vi Viktväktarna eftersom hon var en av dem som inspirerade mig att börja. Hon har gått ner ca 11 kg sen nyår. 

Nu blir det Gladiatorerna och lite lördagsgodis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar