torsdag 17 april 2014

Påskledigt

Barnen har påsklov den här veckan och jag lyckades få semester onsdag och torsdag. Men innan ledigheten började så var jag med och sprang i tisdags. 72 st var vi. Började med distanslöpning, jag valde att springa kortaste rundan som var på ca 3 km. Sen körde vi samma övning som när jag pajade vaden för 6 v sen, så jag tog det lite lugnt. Vi fick våra snygga t-shirtar också! 


Igår blev en dag på hemmaplan. Bakade matbröd för första gången på mycket länge. Barnen åt som aldrig förr. Jag har ju liksom inte bakat eftersom jag LCHF-at och då äter man ju inte bröd. Det är så skönt nu när jag äter av allt. Inget krångel! 


Och förutom doften och smaken av nygräddat bröd så var onsdagen mycket bra. Skånska systern med sin lilla 1,5-åring är här i stan på besök så igår hälsade på i vårt hus för första gången. Lekparkshäng och fika på altanen bjöd vi på. 
Sen drog jag på risjakt. Påskpimpade både fram- och baksidan på huset. 


Torsdagen inledde jag med 4 km pw. Och ikväll var jag, barnen + mina systrar med barn och våra föräldrar på restaurang. Barnen skötte sig exemplariskt. 

Vågen imorse visade plus igen, men det struntar jag i eftersom midjemåttet minskar. Nu tar jag lite påskledigt från pointsräknandet, but I'll be back. Och då ska kilona rassla! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar