tisdag 16 september 2014

En sån dag

Idag är en sån dag då jag åkte hem och la mig på soffan efter jobbet istället för att köra den där 55 min spinningen som jag var inbokad på.

Magen är svullen och magkatarren håller i sig trots medicinering. Igen.
Och så är jag trött. Och sur, för ingen anledning egentligen.
Så någon träningslust ville inte infinna sig.

En nyanställd sa till mig på em idag att jag skulle ta det lugnt när hon då för 2:a gången idag hörde mig bli irriterad. Svarade henne att hon missat några tillfällen däremellan. 

Sån är jag. Engagerar mig långt ut i fingerspetsarna och har höga krav på mig själv, kollegor, chefer och kunderna.
Oftast vill jag "mina kunder" allt för väl, vill att de ska lyckas, men där är vi tyvärr inte alltid överens jag och kunderna.

Och sen så gillar jag inte alltid uppdraget heller med alla dess regelverk. Brusar lätt upp för att lika snabbt släppa frågan och gå vidare. Vissa saker är opåverkbara och ingen idé att grotta in sig i. Bara
acceptera och hitta lösningar.

Det är inte lätt alla gånger att jobbar med människor, men jäkligt spännande. 
 

1 kommentar:

  1. Hmmm magkatarr är inge bra. Jag får magkatarr direkt jag äter bröd eller pasta igen. Det går bara inte.
    Hoppas att du fick vila och att det dåliga humöret går över. Förstår att det måste vara jobbigt att engagera sig i kunderna med regelverk och olika personligheter.

    SvaraRadera