söndag 14 september 2014

Och där gick helgen

Fotbollsmatch för dottern igår. De gjorde säsongens bästa match. Fick med sig en poäng mot serietvåan. Dottern som spelar back gjorde sin fotbollskarriärs bästa framspelning till sitt lags mål. 

Eftermiddagen igår spenderade jag i solen på altanen med en bok.

Sov 10 timmar natten till idag. Veckohandling på förmiddagen innan barnen skulle skjutsas till varsin kompis. 
Fikagäster på eftermiddagen med 3 småtjejer mellan 2-4 år gjorde mig trött i huvudet. 

Söndagsstek till middag och innan det hann vi rösta.
För första gången lade jag en av mina röster på ett parti jag förut inte röstat på. Det beror bara på att en av mina närmaste kollegor stod som nr 2 på listan i landstingsvalet. Hon fick så klart mitt x.
På listan för kommunfullmäktige fick en annan av mina kollegor mitt x. Men hon tillhör "rätt parti". Till riksdagsvalet kryssade jag min dotters kompis pappa. Känns bra att x:a personer vars omdömde jag litar på.

Nu valvakar vi. Barnen, speciellt 9-åringen, har ställt miljarder frågor om politiken då han hängde intresserat med under valvakan. Han höll stenkoll på hur siffrorna gick upp och ner. Fick tvinga honom i säng, han hade gärna vart uppe ända till slutet. Hoppas hans intresse håller i sig tills det blir dags för honom att lägga sin röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar