onsdag 3 september 2014

Jag är kaptenen


Det här kommer bli en bra höst. Det vet jag. För den enda som kan styra det är jag. 
Det är jag som styr att hjärnspöken inte bosätter sig i mitt huvud. 
Det är jag som styr att jag bara umgås med personer som ger mig positiv energi. 
Det är jag som styr balansen mellan vila och aktivitet.
Det är jag som styr mina handlingar och accepterar att andra handlar annorlunda. 
Det är jag som styr att min kropp får rätt typ av bränsle, vad jag äter. 
Och jag styr att offerkoftan hänger längst in i garderoben. 

Det är jag som är min egen kapten.



6 kommentarer:

  1. Så sant. Bra med en reminder! För de flesta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Just så! Lycka till! Jag ska sticka raggsockar av min offerkofta, det blir bra.

    SvaraRadera
  3. Det första Marina sa till mig var att jag var tvungen att ta ta i ratten och styra själv över mitt liv och mina egenskaper. Du är på rätt väg ♥

    SvaraRadera
  4. Bra där!
    Jag behöver oxå bli kapten. Just nu känner jag mig som en skeppsråtta.

    SvaraRadera
  5. Kul att du är tillbaks!
    Kör hårt :-)

    Kram!

    SvaraRadera