lördag 6 september 2014

Min lördag

Jag glömde visst lite om det där med att spara på energierna vilket kändes av idag. 

Haft en produktiv vecka på jobbet och känt positiv stress, men har också känt att det finns yttre orosmoment som påverkar. 

Det är ju lite typiskt mig att gå igång på alla cylindrar och oftast slutar det med ett platt fall när det nåt kulmen. Sammanbrott och tårar. 

Var bra trött igår kväll efter en som sagt intensiv vecka med lite för mycket av de negativa intrycken. 
Gick till gymmet direkt efter jobbet och rev av ett spinningpass. Sen gick jag till vår gamla bakgård för att bjudas på mat av vår fd granne. Vi var där hela familjen och tackade för oss vid 22-tiden. 

Imorse ringde klockan 7.30. Fotbollsmatcher för sonen. Vädret var härligt och jag öste ur allt från veckan och lite till för min mamma under första matchen som innehöll allt annat än bra fotboll. Fula efterslängar, hårt spel och utfall mot domaren av en av killarna i motståndarlaget. Och då är de bara 9 år... Tyvärr var domaren för ung och oerfaren för att kunna stävja det som pågick på planen. Många upprörda känslor både på planen och bland oss åskådare.

Efter andra matchen, som gick i ett vänskapligare tecken och innehöll många mål och fina spelkombinationer, åkte vi hem. Och jag trodde mitt huvud skulle gå upp i atomer.
Vilade 5 minuter innan vi åkte till affären för att köpa lördagsgodis och kött till grillningen. Btw så var gasolen slut efter förra helgens grillning av 11 kg kött/kyckling. Men köttet smakade bra även stekt. 

Efter en stunds powernapp liggandes på spikmattan har vi suttit på altanen och njutit av lugnet. 
Huvudet lättades så pass att jag orkade mig på några kapitel i min för dagen nya bok. 

Nu vankas Fångarna på fortet med barnen och uppladdning inför morgondagens fotboll. 

Och jag hoppas att ni haft en fin lördag!


1 kommentar:

  1. Spännande bok! Tummen upp!
    Själv har jag pysslat hemma, fick hit syster och svåger över natten. Bjöd på mat, rullader med rotfrukt i ugn och rödvinssås och årets första äppelpaj till efterrätt. Sen blev det jäsa i soffan till en komedi.
    Hoppas morgondagens matcher blir vänskapligare än dagens första. ❤️

    SvaraRadera