söndag 7 september 2014

Mera fotboll och hemmafix

Ytterligare en härlig dag i solen som spenderats vid fotbollsplanen. Eller planerna.
För först tittade jag när sonen spelade med laget som är ett år äldre då det fattades folk för dem. Förlust. Men sonen gjorde en bra insats och sitt lags enda mål. Stolt mamma.
Sen åkte vi till vår hemmaplan där sonens lagkamrater spelade. Det såldes hembakat fika och hamburgare grillades av våra lagföräldrar. Lite klirr i lagkassan lär det blivit för vi sålde ca 140 burgare.

När vi väl kom hem ställde jag en kalops på kokning medan maken rensade ogräs. Dammsugaren rastades och tvättmaskinen har körts i två omgångar.

Morgondagens matlåda är fixad, klänningen är struken och så försöker jag planera lite träning veckan som kommer. Men måndag och tisdag är vigda åt föräldramöte och fotbollsmatch så då blir det ingen träning. För jag fixar inte två aktiviteter/kväll. Det räcker inte min ork till. Jag ska bara försöka komma ihåg det. 





1 kommentar: