torsdag 8 maj 2014

Min första stjärna!

Torsdag = officiell vägdag. Och vågen var snäll idag. -0,7 kg vilket ger en total viktminskning på 3,6 kg. Och därmed fick jag min första stjärna. Hade glömt att man får en stjärna för  var 3:e kilo man går ner, men blev påmind om det i en kommentar på Instagram.

Har vart hemma även idag med sjuklingen som inte vart så sjuk idag direkt. Skönt att det var en snabbt övergående magsjuka och jag hoppas nu att ingen av oss andra drabbas. Den som ligger närmast i riskzonen är väl maken som fångade en spya i handen för att slippa få den i sängen.

Ikväll var jag sen till gymmet och körde ett pass. Tungt som attan då jag har träningsvärk i både armar och ben. Körde bröst och axlar idag. Hade inget riktigt tryck idag. Vet inte om det berodde på att jag inte ätit ordentligt över dagen. Sen lunch utan kolhydrater och missat ett mellis. Iaf om jag jämför med gårdagen då jag åt frukost, mellis, lunch, mellis och middag innan jag gymmade vilket gjorde att jag hade bra energi och orkade maxa.

Efter träningen var jag och gänget i BABY Runners Eskilstuna på en föreläsning om Kost med kostrådgivare Maria Arvidsson. Hon har företaget Corporis där man både kan få hjälp med träning- och kostupplägg samt massage. Fick lite tips på  bra frukostar och mellisar, ungefär som jag redan äter nu idag. Det bästa var att vi, efter att hon skrämde upp oss med att det är lika mycket socker som 17 sockerbitar i en påse tacomix, sen fick ett recept på egen tacokrydda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar