lördag 10 maj 2014

Motion för mitt välmående

Jag vet. Jag ska inte skena iväg nu bara för att jag har flow med träningen. Blir ju lätt för mycket för en sån som jag som är målmedveten. Jag har ju vart där förr och vet att det oftast slutar med platt fall. Pressar mig för hårt. Sätter upp för höga mål. Och oftast brakar det pga att jag då samtidigt som jag jobbar med mig själv gör samma sak på jobbet. Dubbelpress är inte bra. Och min chef kommer med små varnande kommentarer lite då och då. Att jag duger som jag är och inte behöver överbevisa något på jobbet. Att det jag presterar där duger gott och väl.

Men.

Att jag mår bra av att röra mig vilket jag blev extra varse om igår då jag pga vädret tog bilen till och från jobbet. Alltså missade jag 40 minuters cykling. Dessutom hade jag min planerade vilodag från gymmet. Och det var ingen bra kombo med att jag även hoppade över mitt eftermiddagsmellis.
Efter jobbet var inte mitt humör på topp (det var då jag tryckte i mig den där påsen med winegummin). Tur som var så tog familjen lätt på det och vi skojade bort det.

Kontentan av det hela är att jag mår bra av att röra på mig. Och min tanke/mitt mål är att röra på mig varje dag. Och att mina vilodagar från gymmet inkluderar en promenad. Men för att det ska gå i lås så måste min vad bli helt bra först. Har fortfarande ont vissa dagar, så jag är vaksam.

Sen försöker jag vara lära mig vaksam  på att välja vilken motionsform som passar för dagen. Som idag. Då var planen ett rygg/mage-pass på gymmet. Men efter gårdagens magvärk, som nu har släppt, så tänker jag mig ett konditionspass istället. Typ en timme på motionscykeln medan maken gymmar.

Ja. Så får det nog bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar